Cloud diensten, zoals Microsoft, SalesForce en Google, hebben de focus op het functioneren van hun platform en zijn niet verantwoordelijk als er kwaadaardige activiteiten of human errors plaatsvinden in de omgeving.
Veel gebruikers van SalesForce gaan er vanuit dat er een automatische back-up wordt gemaakt van alle data die in the cloud wordt opgeslagen. In SalesForce is de data van u. U bent eigenaar. U bepaalt wat ermee gebeurt. Een externe back-up van uw SalesForce cloudomgeving wordt dan ook geadviseerd.
IT creation BaaS SalesForce biedt snelle back-ups, uitgebreide bescherming en met het selfservice portal ongeëvenaard gebruiksgemak.
Het BaaS platform is zo ingericht dat het ook voor eindklanten toegankelijk is zodat ze zelf bestanden en e-mails kunnen restoren. Daarnaast is het door onze monitoring en fine-tuning praktisch onmogelijk dat er gegevens verloren gaan bij bijvoorbeeld een ransomware aanval. De back-upprocedures worden dagelijks gecontroleerd. De voortdurende verzoeken van onze klanten voor recovery fungeren als een continue test om het restoreproces van het systeem te borgen.
Wilt u meer informatie over de BaaS Microsoft 365 oplossing? Of wilt u een langere doorlooptijd of een offerte of maat?
Wij helpen uw graag!
Twijfelt u toch nog of u een externe back-up nodig heeft voor uw SalesForce omgeving? Of wilt u weten waarom dit nodig is? Lees dan ons artikel ”7 manieren waardoor uw clouddata verloren kan gaan”.