De keuze is gemaakt, u gaat overstappen naar een nieuwe IT beheer partner. Waar moet u op gaan letten bij de keuze van IT partner? En welke verantwoordelijkheden hebben u, uw huidige en nieuwe IT partner? Wij leggen het uit.
Uw keuze om over te stappen van IT beheer partner is gemaakt. Of u nu ontevreden bent over de dienstverlening van uw huidige IT partner, of de partner kan de groei van uw organisatie niet aan. Het is tijd voor een nieuwe IT partner.
Welke IT partner past goed bij u? Hiervoor kunt u o.a. de volgende vragen gebruiken:
De keuze voor een nieuwe partner is gemaakt. Dan gaat de overstap ingezet worden. Wat is hierbij belangrijk en welke verantwoordlijkheden zijn er voor wie? En nog belangrijker: wat gaat er precies over naar de nieuwe partner?
Bij het overstappen is het natuurlijk belangrijk om te weten welke verantwoordelijkheden er zijn en voor wie deze zijn. Daarnaast is het goed om te bepalen wat er over gaat naar een nieuwe partner.
Het is ook aan te raden ook alvast de volgende zaken helder te hebben;
U bent de schakel tussen de oude en nieuwe IT partij. Aan u de taak om de medewerking op te zetten met de oude partij. Andere verantwoordelijkheden zijn:
Daarnaast zij er meer taken die gedaan moeten worden. Dit verschilt alleen per situatie in welke functies of omgevingen er overgaan.
Naast dat u uw verantwoordelijkheden heeft, hebben de huidige en nieuwe IT partner dit ook. Denk aan:
Hier geldt ook dat het per situatie kan verschillen wat er over gaat en wat niet.
Hoe pakken wij een overstap aan? Een algemeen stappenplan hebben wij niet. Wij leveren maatwerk aan onze klanten, waardoor iedere overstap er anders uitziet.
Wij acteren naar de business en de wensen van de klant. Zo adviseren en plannen wij voor een e-commerce organisatie geen updates of overstap in tijdens de feestdagen. Of andere bepaalde grote e-commerce acties. Dit klinkt natuurlijk vanzelfsprekend, maar toch gebeurt het wel. Wat nadelige gevolgen heeft voor de inkomsten van de klant.
Het is voor ons het belangrijkste dat er projectmatig wordt gewerkt. Hiervoor maken we samen met de klant een duidelijk plan. Hierin staat o.a. wat wanneer gebeurt, welke maintenance windows er zijn en of er van tevoren nog belangrijke updates zijn. Met dit plan zorgen we ervoor dat de klant zo min mogelijk impact ervaart.
Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken of het een match is.
Wilt u weten wat in welke situaties het verstandig is om over te stappen van IT beheer partner? Hier leest u over de 5 beste redenen.
5 redenen om over te stappen van IT beheer
Wij begrijpen ook dat er nog drempels zoals kosten en tijd voor u zijn. Hierom hebben wij een blog geschreven over de meest voorkomende (on)terechte drempels en hoe wij dit kunnen oplossen.